När i hunnan får jag dricke sockerdricke!!

Vad jag inte riktigt kan släpp och förstå, är att om man köper ett par skor, unnar sig, för att man är värd det liksom, och skorna självklart är så galet snygga att du kommer må dåligt om du inte köper dom. Man köper dom, så är det alltid minst en kille som kommenterar/klagar? "Köpte du skor igen?" "Varför köpte du nya skor, du har ju massor?" "När kommer du använda dom, du har ju inte använt dom 16 senaste paren?" "Kostade dom inte lite väl mycket?" "Dom ser ju typ ut som dom du har" osv.

1. Jag kommer att använda dom, tro mig! Vid rätt tillfällen, kanske inte varje dag, men de dyker ALLTID upp ett tillfällen då man kan ha dom, och har man inte köpt dom då ångrar man sig bittert den dagen man står där och egentligen ville ha dom skorna till just det där tillfället.
2. Jag har MASSOR av skor för att jag älskar dom och vill se bra och snygg ut och skor är bland det bästa jag vet. Och som sagt för att kunna ha rätt par skor till rätt tillfälle, därför har jag massor.
3. Kosta lite väl mycket? Tycker jag att jag är värd dom, då får dom kosta vad dom kostar vill, jag får väl leva på nudlar resten av månaden istället.
4. Dom ser aldrig ut som ett par som jag redan har, de är alltid massa saker som skiljer, även om grunden kan vara lik, så skiljer sig detaljet och snörningar, färger, höjd och form jämt jämt jämt! Och åter igen de är bra att ha skor som kanske ser lika ut i grunden fast med olika detaljer eller färger, då kan du ha dom till mer!

Som nu, jag såg ett par galet snygga skor på Nelly, nu har jag suktat efter dom sen i lördags, jag har mått en liten liten gnutta mer dåligt för varje dag som gått sen dess då jag varit inne och kolla på dom, och de är inte bara en gång utan kanske 2-3 gånger per dag som jag varit in och kolla på dom på nelly. Nu ikväll slog jag till för jag insåg att jag inte kommer klara mig utan dom här skorna, och så är det. Nu har jag unnat mig dessa, och kom för tusan inte och fråga varför.


Det är som om vi skulle säga "Behöver du verkligen ta 1 öl till?" "Du har ju redan druckit 6 stycken" "Måste du ha feta fälgar på bilen den här sommaren också?" "Du köpte ju ett par förra sommaren" eller "Vem behöver största ljudpaketet i bilen, när du redan har ett bra fungerande ljud?" till er killar. Fundera lite på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0